Polecamy
Jak rozpocząć przygodę z pozycjonowaniem swojego sklepu z artykułami ogrodniczymi?
Jak promować swój dom i ogród?

Jak rozpocząć przygodę z pozycjonowaniem swojego sklepu z artykułami ogrodniczymi?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Niewiele osób bez jakiegokolwiek doświadczenia w sieci zna pojęcie pozycjonowania i działań SEO. Ten fakt nie powinien jednak dziwić – SEO jest terminem i zarazem także działaniem, które ma wpływ wyłącznie na marketing internetowy, gdzie jest jednym z najbardziej efektywnych. Bez pozycjonowania prowadzenie własnej firmy jest nie tyle trudne, co w zasadzie niemożliwe, a już w szczególności w przypadku, gdy jej asortyment dotyczy produktów o dużej popularności, a tym samym także konkurencyjności. SEO, a właściwie Search Engine Optimization, to proces dopasowywania kodu źródłowego witryny do oczekiwań algorytmu Google, który ocenia każdą stronę znajdującą się w ogólnodostępnej sieci internetowej.

Czym w ogóle jest pozycjonowanie?

Proces pozycjonowania jest na rynku e-commerce zdecydowanie najlepszą formą do walki z niską popularnością witryny w sieci. Każda witryna, która dopiero została uruchomiona i stała się ogólnodostępna dla internautów, ląduje na samym końcu listingu Google. Ideą pozycjonowania jest to, aby dostać się w wynikach jak najwyżej. Jak to zrobić? Spełniając wszelkie oczekiwania bardzo skomplikowanego algorytmu Google, który nadaje ranking każdej witrynie WWW i ocenia jej przydatność w kontekście wybranej frazy kluczowej. Większość osób bez odpowiednio dużej wiedzy nie przykłada jakiejkolwiek uwagi do fraz kluczowych czy szybkości działania witryny – to błąd, który ma naprawić szereg różnych działań SEO.

Z wyszukiwarki Google pochodzi najwięcej klientów z dobrym współczynnikiem konwersji, czyli takich, którzy często dokonują zakupu na docelowej witrynie. To bardzo cenna grupa internautów, o którą warto nieco powalczyć.

Warto obrać cel możliwy do zrealizowania

Jeśli chcesz rozpocząć proces pozycjonowania, wybierz sobie cel, który nie będzie obietnicą bez pokrycia. W świecie optymalizacji kodu źródłowego pod Google szczególnie istotne jest mierzenie sił na zamiary. Bardzo często początkujący przedsiębiorcy oczekują pojawienia się ich świeżej witryny na pierwszych miejscach w popularnych frazach kluczowych już po kilku tygodniach. To błąd i coś, czego nie da się zrobić, a już z pewnością nie bez dostępu do praktycznie nieograniczonych środków finansowych. Jak skutecznie pozycjonować stronę usługową, aby w efekcie nie zjadła całych naszych środków inwestycyjnych? Wystarczy wybrać sobie realny cel, np. pojawienie się w pierwszej dziesiątce wyników lub w pierwszym TOP5 w przypadku fraz niszowych. Bardzo często osiągnięcie niższych pozycji jest wielokrotnie tańsze niż pozycji topowych, ponadto na większe wydatki musisz się przygotować, jeśli oferowane artykuły ogrodnicze są także spotykane w innych sklepach.

Czy musisz przygotowywać się na duże wydatki?

W części przypadków cena pozycjonowania jest zależna nie tylko od docelowej pozycji. Bardzo duże znaczenie ma także wybrana przez nas firma, która podejmie się realizacji. Wiele osób decyduje się na agencję SEO z ugruntowaną pozycją na rynku, które wbrew pozorom wcale nie oczekują za swoją pracę najwięcej pieniędzy. Część przedsiębiorców błędnie zakłada, że im większa firma, tym większe wynagrodzenie. Nic bardziej mylnego. Współczesne agencje SEO zatrudniają ogromną liczbę specjalistów z wybranej branży, którzy doskonale znają każdy etap pozycjonowania i wpływ poszczególnych działań na ostateczne rezultaty. Z drugiej strony freelancerzy oferują za swoje usługi jeszcze mniejszą cenę, jednak wraz ze spadkiem ceny spada także jakość – jedna osoba rzadko dysponuje odpowiednio dużą wiedzą w każdym zakresie.

Większa skuteczność? To możliwe

W pozycjonowaniu liczy się każdy szczegół i ważne jest, aby każdy z nich był zrealizowany z odpowiednio dużym zaangażowaniem. W pierwszym etapie, znanym jako audyt SEO, należy między innymi przeprowadzić dokładną analizę całej witryny, ocenić jej parametry i zaplanować na tej podstawie strategię dalszych działań. Tutaj następuje także analiza konkurencji SEO. W drugim etapie – on-site, należy wprowadzić zmiany do kodu źródłowego witryny i zmodyfikować go w taki sposób, aby był dobrze oceniany przez algorytm Google. W ostatnim etapie – off-site, należy z kolei zadbać o link building, czyli zbudowanie jak największej bazy linków zwrotnych umieszczonych na domenach zewnętrznych.

Jakie rezultaty daje prawidłowo przeprowadzony proces pozycjonowania?

Nie bez powodu pozycjonowanie jest przez wiele osób oceniane jako najbardziej efektywne działanie w sieci. Fakt ten nie powinien dziwić, gdyż efekty dostosowywania silnika naszej witryny do wyszukiwarki potrafią zaskoczyć. Wśród zalet należy bezwzględnie wymienić:

  • znacznie większą popularność witryny w sieci;
  • możliwość szybszego rozwoju;
  • osiąganie coraz lepszych wyników finansowych;
  • efekty są rozłożone w czasie – dlatego rezultaty będą widoczne przez wiele miesięcy po zakończeniu tego procesu;
  • stosunkowo niską cenę.

Jak się zatem okazuje – jeśli prowadzisz sklep z artykułami ogrodowymi,koniecznie zdecyduj się na pozycjonowanie, które z pewnością pozwoli Ci błyskawicznie osiągnąć dobre efekty przy stosunkowo niewysokich nakładach finansowych.

Fot.: Thomas Lefebvre/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Robert 14.05.2022

    Chcąc nie chcąc, każdy, kto nie będzie w stanie zapewnić atrakcyjnej treści swojej witrynie, będzie musiał wykorzystać pozycjonowanie, aby chronić życie swojej witryny. Jeśli jednak zdecydujemy się na to wcześniej, zamiast oczekiwać na być albo nie być, możemy zagwarantować sobie wzrost widoczności i lepsze wyniki. Chyba oczywistym jest, który scenariusz jest lepszy.

  • Janusz 14.05.2022

    Jak każdy zainteresowany, chciałbym rozpocząć działalność, może nie do końca związaną z takimi artykułami jak opisywana, jednak myślę o skutecznym pozycjonowaniu sklepów e-commerce i nie do końca wiem, co z tym zrobić. Trochę przed tym uciekałem, ale najwidoczniej jakiś audyt będzie konieczny, bo kompletnie nie odnajduje się w świecie wirtualnym, niestety już nie te lata.

Rekomendowane
Czy olejki eteryczne można dodać do prania?
Czy olejki eteryczne można dodać do prania?
Na sklepowych półkach łatwo znaleźć pachnące płyny i proszki do prania. Niestety ich trwałość i skład pozostawia wiele do życzenia.Czy zamiast nich można dodawać do prania naturalne olejki eteryczne?
Co kupić do nowego domu?
Co kupić do nowego domu?
Przeprowadzasz się do nowego domu? Zobacz, co powinieneś do niego zakupić.
Jak dopasować styl i kolor drzwi do wnętrza mieszkania?
Jak dopasować styl i kolor drzwi do wnętrza mieszkania?
Poznaj idealne techniki doboru drzwi do wnętrza mieszkania. Dowiedz się więcej o tym, jak kombinować style, kolory i wzory, aby osiągnąć harmonię w każdym pomieszczeniu.
Ostatnie wpisy