Polecamy
Programmatic – kampania zautomatyzowana
Jak promować swój dom i ogród?

Programmatic – kampania zautomatyzowana

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Programmatic, czyli technologia pozwalająca na zautomatyzowanie reklam, jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów w szeroko rozumianych marketingu. Czym charakteryzują się kampanie Programmatic i dlaczego warto na nie postawić? Staramy się odpowiedzieć na te pytania.

Programmatic można opisać jako system łączący różnorodne programy i narzędzia, za których pośrednictwem możliwe staje się kupowanie oraz sprzedawanie powierzchni reklamowych w internecie. Wszystko odbywa się w sposób zautomatyzowany i w czasie rzeczywistym. Kampanie Programmatic wyróżniają się wysoką skutecznością, ponieważ to specjalne algorytmy dostosowują zakres i charakter działań do wymogów reklamodawców. Programmatic bierze pod uwagę również dane uzyskane dzięki analizie plików cookies, przez co reklamy docierają do osób, które mogą stać się potencjalnymi klientami.

Programmatic – cechy wyróżniające i zalety

Podczas konfiguracji kampanii programmatic zwraca się uwagę na wiele zróżnicowanych czynników. Planując emisję reklamy, można uwzględnić takie dane, jak wiek, płeć, zainteresowania czy miejsce zamieszkania, które zdobywa się dzięki algorytmom oceniającym pliki cookies. W efekcie zautomatyzowany przekaz marketingowy wyświetla się osobom o wysokim potencjale nabywczym, czyli zainteresowanym ofertami podobnymi do tych proponowanych przez Twoją markę. Programmatic pozwala zwiększyć zasięg i dotrzeć do szerszej grupy docelowej. Nie bez znaczenia jest również to, że przez specyfikę systemu lepiej i efektywniej wykorzystujemy swój budżet przeznaczony na strategie reklamowe.

Jakie są korzyści z prowadzenia kampanii Programmatic?

Zautomatyzowane kampanie Programmatic uznaje się za przyszłość mediów cyfrowych, przez co zyskują one na popularności. Już teraz widać, że działania oparte na tym systemie wyróżnia szereg korzyści, wśród których można wymienić:

  • automatyzację działań – dzięki temu, że emisja reklam odbywa się w sposób automatyczny, zaoszczędzamy wiele czasu. Musimy tylko określić cel biznesowy i ustalić niezbędne parametry, resztą zajmie się algorytm, który sam wybierze najlepsze miejsce do emisji przekazu,
  • spersonalizowane przekazy reklamowe – pomimo tego, że za wybór emisji reklamy odpowiada algorytm, przekazy są spersonalizowane i dopasowane do wąskiej grupy odbiorców, cechujących się konkretnymi zainteresowaniami,
  • transparentność – kampanie Programmatic i ich efekty można na bieżąco kontrolować i optymalizować czy też zmieniać ustawienia dotyczące targetowania.

Zautomatyzowane kampanie świetnie sprawdzają się jako uzupełnienie wielopoziomowych strategii reklamowych. Warto łączyć je na przykład z działaniami typowymi dla digital marketingu lub koncepcją marketing mixu (więcej o marketingu mix dowiesz się tu: https://adsright.pl/marketing-mix/).

Zdjęcie główne: Stephen Phillips – Hostreviews.co.uk/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Dom energooszczędny – jak zmniejszyć koszty ogrzewania zimą?
Dom energooszczędny – jak zmniejszyć koszty ogrzewania zimą?
Jak zaoszczędzić na ogrzewaniu zimą? Oto sprawdzone patenty!
Rodzaje firanek – jakie firanki wybrać?
Rodzaje firanek – jakie firanki wybrać?
Czym się zatem kierować przy wyborze firany? Odpowiedź poniżej!
Dlaczego impregnacja drewna jest tak istotna?
Dlaczego impregnacja drewna jest tak istotna?
Impregnacja drewna nie jest tylko chwilową modą czy opcjonalnym krokiem w procesie obróbki. To kluczowy etap, który chroni drewno przed czynnikami zewnętrznymi, przedłużając jego żywotność.
Ostatnie wpisy