Programmatic, czyli technologia pozwalająca na zautomatyzowanie reklam, jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów w szeroko rozumianych marketingu. Czym charakteryzują się kampanie Programmatic i dlaczego warto na nie postawić? Staramy się odpowiedzieć na te pytania.
Programmatic można opisać jako system łączący różnorodne programy i narzędzia, za których pośrednictwem możliwe staje się kupowanie oraz sprzedawanie powierzchni reklamowych w internecie. Wszystko odbywa się w sposób zautomatyzowany i w czasie rzeczywistym. Kampanie Programmatic wyróżniają się wysoką skutecznością, ponieważ to specjalne algorytmy dostosowują zakres i charakter działań do wymogów reklamodawców. Programmatic bierze pod uwagę również dane uzyskane dzięki analizie plików cookies, przez co reklamy docierają do osób, które mogą stać się potencjalnymi klientami.
Podczas konfiguracji kampanii programmatic zwraca się uwagę na wiele zróżnicowanych czynników. Planując emisję reklamy, można uwzględnić takie dane, jak wiek, płeć, zainteresowania czy miejsce zamieszkania, które zdobywa się dzięki algorytmom oceniającym pliki cookies. W efekcie zautomatyzowany przekaz marketingowy wyświetla się osobom o wysokim potencjale nabywczym, czyli zainteresowanym ofertami podobnymi do tych proponowanych przez Twoją markę. Programmatic pozwala zwiększyć zasięg i dotrzeć do szerszej grupy docelowej. Nie bez znaczenia jest również to, że przez specyfikę systemu lepiej i efektywniej wykorzystujemy swój budżet przeznaczony na strategie reklamowe.
Zautomatyzowane kampanie Programmatic uznaje się za przyszłość mediów cyfrowych, przez co zyskują one na popularności. Już teraz widać, że działania oparte na tym systemie wyróżnia szereg korzyści, wśród których można wymienić:
Zautomatyzowane kampanie świetnie sprawdzają się jako uzupełnienie wielopoziomowych strategii reklamowych. Warto łączyć je na przykład z działaniami typowymi dla digital marketingu lub koncepcją marketing mixu (więcej o marketingu mix dowiesz się tu: https://adsright.pl/marketing-mix/).
Zdjęcie główne: Stephen Phillips – Hostreviews.co.uk/unsplash.com