Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Szukasz pracy i musisz stworzyć idealne CV? Chcesz mieć pewność, że pracodawca odbierze Cię jako osobę kompetentną i profesjonalną? Przygotuj życiorys, który od razu rzuci się w oczy i wyróżni na tle innych!
W internecie jest mnóstwo programów, dzięki którym przygotowanie życiorysu będzie szybkie i łatwe. Kreator CV to dodatkowo gwarancja jakości i estetyki. Dzięki konkretnym rubrykom i przemyślanemu systemowi z pewnością nie zapomnisz o żadnym elemencie, który powinien się znaleźć w dobrym Curriculum Vitae. Twój dokument będzie ponadto wyróżniał się spośród innych poprzez estetyczne wykonanie i dbałość o szczegóły.
Jak odpowiednio wykorzystać potencjał kreatora CV? Działaj krok po kroku, według wskazówek. Zacznij od uzupełnienia podstawowych danych osobowych oraz informacji kontaktowych. Podaj swoje imię i nazwisko oraz miejscowość zamieszkania. Możesz dodatkowo poinformować pracodawcę w życiorysie o swojej gotowości lub braku gotowości do relokacji. Będzie to istotne zwłaszcza w sytuacji, gdy firma posiada zagraniczne filie czy oddziały w innych miejscowościach. Nie podawaj natomiast dokładnego adresu czy informacji o stanie cywilnym – będą one zbędne w procesie rekrutacji. Pamiętaj, aby koniecznie wpisać swój numer telefonu i adres e-mail. To dzięki nim pracodawca będzie w stanie się z Tobą skontaktować. Dołącz też swoje zdjęcie. Musi ono wyglądać profesjonalnie. Nie może to zatem być fotografia z wakacji czy z grupą znajomych. Powinieneś na niej widnieć tylko Ty, w odpowiednim ubiorze. Możesz wykonać takie zdjęcie u fotografa – wtedy będziesz miał pewność, że nie zostanie ono uznane za niestosowne.
Elementem, który najbardziej pozwoli Ci się wyróżnić z tłumu, jest podsumowanie zawodowe. To parę zdań o Tobie – Twoje cele zawodowe i najważniejsze osiągnięcia. Potraktuj to miejsce jak swoją wizytówkę – niech pracodawca już po pierwszych zdaniach ma ochotę Cię zatrudnić. Istotne jest też to, że takie podsumowanie zawodowe powinno znajdować się na górze dokumentu. Będzie to zatem pierwszy element, z którym zapozna się przełożony.
Następnie przejdź do kolejnej części CV. Opisz swoje doświadczenie z poprzednich miejsc pracy, praktyk, staży czy wolontariatów. Postaraj się umieścić jak najwięcej danych związanych z zawodem, o który sie ubiegasz. Warto wypisać je na początku. Dzięki temu pracodawca nie będzie musiał wyszukiwać informacji, które go interesują, tylko od początku zobaczy, że posiadasz już jakieś doświadczenie związane z jego branżą.
Z punktu widzenia pracodawcy pożądane są konkretne informacje. Z tego też powodu warto wspomnieć o umiejętnościach. Dzięki temu przełożony od początku będzie wiedział, co już potrafisz zrobić. Warto zawrzeć także informację o znajomości konkretnych języków obcych. Skup się na tych, którymi potrafisz się posługiwać przynajmniej w stopniu komunikatywnym.
Kolejnym krokiem jest wykształcenie. Nie zapisuj tu wszystkich pozycji. Skup się na najnowszej. Możesz wspomnieć o poprzednich szczeblach edukacji, jeśli były one profilowane i nauka tam okaże się przydatna w przyszłym miejscu pracy. Możesz dodać także informacje o ukończonych kursach oraz zdobytych certyfikatach. Będziesz dzięki temu sprawiał wrażenie bardziej profesjonalnego.
Zainteresowania są często uważane za mało istotną sekcję w CV. Okazuje się natomiast, że warto o nich wspomnieć. Jeśli Twoje pasje pokrywają się z zakresem obowiązków – świadczy to o sumienności i dokładnym wykonywaniu zadań. Jeżeli hobby wykracza jednak poza tematy związane z pracą – to też dobrze! Dzięki temu potrafisz przecież odstresować się po całym dniu w pracy.
Jednym z najważniejszych elementów CV jest aktualna klauzula RODO. Bez umieszczenia jej nawet nie wysyłaj życiorysu do pracodawcy – zgodnie z prawem nie będzie on mógł wykorzystać Twoich danych w procesie rekrutacyjnym. Koniecznie pamiętaj zatem, aby taka klauzula znalazła się w Twoim dokumencie.
Jeśli nadal czujesz niedosyt – możesz dodać własną sekcję, taką jak certyfikaty, projekty, referencje czy nagrody. Jest to jednak dodatkowa opcja, z której nie musisz korzystać.
Zdjęcia: materiał Klienta.