Polecamy
Postanowienia noworoczne – 20 ciekawych pomysłów
Porady domoweŚwięta i uroczystości

Postanowienia noworoczne – 20 ciekawych pomysłów

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Zakończenie roku i wejście w kolejny sprzyja decydowaniu się na zmianę mniejszych bądź większych elementów życia. Postanowienia noworoczne podejmowane są przez większość z nas. Jakie warto wybrać i się ich trzymać?

Dlaczego postanowienia noworoczne?

Wejście w nowy rok sprzyja zmianie swojego życia na lepsze. Warto w tym przypadku wybrać postanowienia możliwie korzystne dla nas i naszego zdrowia, a przede wszystkim takie, które jesteśmy w stanie spełnić. Oto 20 propozycji na postanowienia noworoczne.

  1. Wstawaj wcześniej

Te drobne postanowienie potrafi zdziałać cuda. Tym bardziej, jeśli zdecydujemy się przeznaczyć dodatkowy czas (np. 20 minut) na ćwiczenia lub jakąś przyjemną aktywność.

  1. Upamiętniaj swoją codzienność

Jak to zrobić? Wystarczy założyć konto na Instagramie. Dzięki temu możliwe będzie regularne pokazywanie tego, jak mija nasz dzień. Co więcej, może i sami zaczniemy doceniać każdą chwilę!

  1. Zostań wolontariuszem

Robiąc coś dobrego dla innych, jednocześnie zrobisz coś dobrego dla siebie. Czy to będzie jakaś organizacja zajmująca się biednymi, chorymi, czy też może zwierzętami lub organizacją wydarzeń artystycznych… Nie ma to znaczenia. Najlepiej wybrać dziedzinę, w której czujemy się najpewniej.

  1. Naucz się języka

Postanowienia noworoczne są nie tylko przyjemne, ale i pożyteczne. Tym jest nauka nowego języka. Wybierz taki, którego brzmienie Ci się podoba i ucz się go przez 15 minut dziennie. Może wykorzystasz do tego czas zyskany dzięki wcześniejszemu wstawaniu?

  1. Prowadź dziennik wdzięczności

Doskonałym rozwiązaniem dla dostrzeżenia piękna dnia codziennego jest prowadzenie dziennika wdzięczności. Na czym to polega? Każdego wieczoru prześledź miniony dzień i zapisz przynajmniej 3 rzeczy, za które jesteś wdzięczny.

  1. Przejdź do offline

Spędzanie całego dnia w pracy i w domu przed ekranem komputera lub telefonu jest coraz powszechniejsze. Warto zaradzić temu problemowi. Wyłącz sprzęt na godzinę dziennie i przeznacz ten czas np. na spędzanie czasu z rodziną.

  1. Wprowadź do życia więcej zabawy i odprężenia

Skończ z wieczną powagą i zacznij dostrzegać radość z zabawy z rodziną oraz znajomymi. Przestań też wymagać od siebie bycia najlepszym i zacznij się odprężać!

  1. Staraj się więcej słuchać i uśmiechać

Mowa jest srebrem, ale to milczenie jest złotem. Jeśli połączysz je z uśmiechem, nie minie cię wewnętrzne bogactwo!

  1. Poświęcaj więcej uwagi bliskim

Dobre relacje z rodziną są podstawą, o której tak często zapominamy. Spędzaj z najbliższymi więcej czasu, a przekonasz się, że warto!

  1. Zacznij myśleć pozytywnie

Pozytywne myślenie jest bramą do szczęścia. Otwórz ją!

  1. Przygarnij zwierzaka

Udaj się do schroniska lub sklepu zoologicznego i przygarnij zwierzaka. Istnieje wiele opcji, a każda z nich pozytywnie wpłynie na Ciebie.

  1. Odnajdź swoją pasję!

Dowiedz się, co do Ciebie pasjonuje, ale nie było okazji tym się zająć. Następnie zacznij to robić. Odprężenie i szczęście gwarantowane!

  1. Zrób sobie sesję fotograficzną

Sesja fotograficzna pomoże wyswobodzić Twoje wnętrze. Połącz to ze swoim kontem na Instagramie, a realizacja postanowień noworocznych będzie jeszcze przyjemniejsza.

  1. Czytaj książki

Postaw przed sobą realny cel: 12 książek w ciągu roku, czyli jedna na miesiąc. Wybierz książki z jasnym podziałem na rozdziały i czytaj po jednym dziennie. Przekonasz się, że nawet zaczęcie od krótkich pozycji będzie przydatne.

  1. Znajdź w sobie coś z dziecka

W każdym z nas jest wewnętrzne dziecko, które czeka na uwolnienie. Przypomnij sobie dzieciństwo i zapytaj siebie, czego potrzebujesz, aby się bawić.

  1. Zacznij być eko!

Nie bój się zrobić czegoś dla naszej planety. Zmień drobne elementy w swoim otoczeniu, przestań marnować wodę i segreguj śmieci.

  1. Zacznij się zdrowo odżywiać

W zdrowym ciele zdrowy duch! Ta maksyma znana jest nie od dziś i jest w niej wiele prawdy. Warto zacząć dzień od szklanki wody, aby dojść do 6-7 dziennie. Do posiłków zacznij dodawać świeże warzywa, a także owoce.

  1. Zacznij być aktywnym

Więcej ruchu to nie tylko banalne zalecenie, ale faktyczny sposób na poprawę zdrowia i samopoczucia. Wdrożenie tego postanowienia będzie nie tylko interesujące, ale i korzystne!

  1. Weź udział w kursie

Wartościowe kursy umożliwiają realizację celu bądź marzenia osobistego lub zawodowego. Szkolenie na pewno nie pójdzie na marne!

  1. Pozbądź się zgubnych nałogów

Oszczędność najlepiej zacząć od tego, co Ciebie niszczy. Nawet jeśli to lubisz, Twój organizm podziękuje, jeśli z tego zrezygnujesz.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*