Wbrew pozorom z efektywności i skuteczności pozycjonowania mogą skorzystać nie tylko firmy działające wyłącznie on-line, lecz także stacjonarne sklepy i punkty usługowe. W ich przypadku jednak liczy się dobra widoczność wyłącznie wśród osób, które poszukują konkretnego towaru lub usługi w jednym wybranym rejonie, mieście bądź województwie. Pozycjonowanie lokalne jest doskonałym sposobem na zwiększenie liczby realnych klientów i podniesienie popularności własnego biznesu na tle innych.
Standardowe pozycjonowanie polega na poprawie pozycji wybranej witryny w wynikach wyszukiwania, bez zwracania uwagi na lokalizację potencjalnie zainteresowanego internauty, podczas gdy lokalne obejmuje głównie frazy kluczowe zawierające nazwę miasta, regionu lub całego województwa. Z tego względu działania pomiędzy tymi dwiema formami pozycjonowania nieco się różnią. Frazy kluczowe w pozycjonowaniu lokalnym wyglądają mniej więcej tak:
Warto, aby wybrana agencja SEO przeprowadziła pozycjonowanie w prawidłowy sposób, zgodny z bieżącymi wymogami firmy Google. Wiele początkujących firm działających w branży pozycjonowania stawia na szybkie, lecz także nie do końca bezpieczne działania, które mogą dać efekt odwrotny do zamierzonego i pogorszyć pozycję witryny lub spowodować jej usunięcie z listingu przez algorytm Google. Dobre, godne zaufania agencje SEO realizują działania na nowoczesnych narzędziach, przeprowadzają szereg szkoleń i na bieżąco wprowadzają usprawnienia w swoim planie działań.
Pozycjonowanie to niezwykle trudny, wymagający i skomplikowany proces, który przebiega w etapach. Wszystkie kroki i rozwiązania są nastawione na spełnienie bieżących wytycznych algorytmu Google, który definiuje przydatność wybranej strony pod konkretnymi frazami kluczowymi. Agencja SEO powinna wprowadzić dane kontaktowe i ogólny zarys danego sklepu lub punktu w postaci wizytówki w Google Moja Firma, stworzyć plan działania, a także przeprowadzić optymalizację witryny pod kątem nasycenia treści frazami kluczowymi i nie tylko. Wszystkie działania SEO powinny być w całości realizowane przez najlepszych pozycjonerów i programistów, a każdy krok powinien być z góry zaplanowany.
Wśród standardowych czynności warto wymienić:
Fot. Christina @ wocintechchat.com/unsplash.com
Pozycjonowanie jest procesem który przynosi wiele korzyści dla strony która z niego korzysta. Po wpisaniu w wyszukiwarkę np. seo agencja Poznań pojawi się mnóstwo wyników, z których trzeba wybrać tylko jedną agencje, w sieci można znaleźć wiele wskazówek i poradników jak wybrać agencje aby współpraca z nią była udana.
Zgodzę się, ze wszystkimi czynnościami, które zostały wymienione, a które powinna realizować współpracująca z nami agencja. Dodam jednak od siebie, na podstawie i dobrych i złych doświadczeń, że ważne jest, aby agencja cię słuchała i starała się dostosować, a nie przyćmić naszą wizję. Ostatecznie agencji poszukiwałam przez 3 miesiące i od niedawna towarzyszy mi agencja sxo https://sxo.pl/. Co prawda w moim przypadku dostosowywanie strony, nie opierało się wyłącznie na miejscu działania firmy, jednak w ofercie agencji, również oferta lokalna jest dostępna 😁