Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Kupowanie roślin przez internet jest współcześnie coraz bardziej popularne. Nie musimy wychodzić z domu, dojeżdżać do sklepu ogrodniczego, stać w kolejkach. Dodatkowo ceny w sklepach internetowych często są bardzo przystępne. Jak kupować rośliny przez internet, żeby zawsze być zadowolonym z wyboru? – podpowiada plantet.pl
Jeżeli nie mieszkamy obok sklepu ogrodniczego, zamówienie roślin przez internet jest dla nas bardzo korzystnym rozwiązaniem. Przede wszystkim nie marnujemy czasu i paliwa na dojazd do sklepu. Nie musimy również zastanawiać się w jaki sposób wnieść ciężkie rośliny do domu (zrobi to za nas dostawca). Sklepy internetowe nie ponoszą wysokich opłat za czynsz, nie zatrudniają także licznego personelu, co sprawia, że mogą zaoferować nam naprawdę atrakcyjnie ceny. Najlepsze sklepy internetowe posiadają także bogaty asortyment (często możemy w nich kupić nawet rzadkie, egzotyczne gatunki roślin).
ZAmów nasiona warzyw do swojego ogrodu online – sklep plantet.pl zaprasza
Zanim zdecydujemy się zamówić rośliny przez internet, zastanówmy się nad wyborem sklepu internetowego. Trzeba zdawać sobie sprawę, że nie wszystkie sklepy ogrodnicze online charakteryzują się wysoką jakością usług. Zdecydowanie warto jest czytać komentarze o danym sprzedawcy. Zwłaszcza komentarze negatywne (pozytywne mogą być pisane na zamówienie). Oczywiście nie wszystkie opinie w internecie są prawdziwe, jednak zbyt duża ilość nieprzychylnych recenzji powinna wzbudzić w nas czujność.
Warto jest zwrócić uwagę na informacje o osiągnięciach danego sprzedawcy, posiadanych przez niego certyfikatach. Jest to dla nas ważna informacja o tym, że firma dobrze radzi sobie na rynku.
Kupując u najlepszych sprzedawców zmniejszamy prawdopodobieństwo otrzymania uszkodzonej rośliny (nieuczciwi sprzedawcy mogą wysłać nam również rośliny chore czy zaatakowane przez szkodniki), rośliny, której nie zamawialiśmy.
Zanim zdecydujemy się na złożenie zamówienia, koniecznie upewnijmy się czy sklep oferuje nam możliwość zwrotu towaru. Obowiązkowo dowiedzmy się jak wygląda cała procedura zwrotu. Zgodnie z prawem klient ma 14 dni na zwrot produktu, który z jakichś przyczyn nie spełnia jego oczekiwań. W praktyce może to wyglądać inaczej. Wiele sklepów internetowych niechętnie przyjmuje zwroty roślin, gdyż należą one do produktów, które szybko się psują (brak podlewania przez określony czas sprawia, że roślina usycha).
Kolejną ważną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę jest zabezpieczenie rośliny podczas wysyłki. Jeżeli jest ono niewystarczające, istnieje duże ryzyko, że roślina zostanie uszkodzona w transporcie. Warto zdawać sobie sprawę, że część sklepów internetowych oferuje swoim klientom możliwość zabezpieczenia roślin na wypadek mrozu (jest to szczególnie ważne przy zamówieniach składanych zimą).
Zanim zdecydujemy się na zakup jakiejkolwiek rośliny, koniecznie uważnie przeczytajmy etykietę dołączoną do jej opakowania (treść etykiety powinna być dostępna na stronie sklepu). Jest to bardzo ważne, gdyż musimy znać zasady uprawy konkretnej rośliny, jej termin kwitnienia czy termin owocowania.
Ważne jest też, żeby sprawdzić czy roślina pochodzi z Polski – tylko wówczas możemy mieć pewność, że będzie się ona prawidłowo rozwijała w naszym klimacie. Gdy nie możemy znaleźć polskich roślin, wybierzmy takie, które pochodzą z regionów o zbliżonych do naszego klimacie (w polskich ogrodach powinny się przyjąć rośliny z Niemiec, Holandii, Litwy czy Ukrainy).
Fot.: materiał Klienta